Efter Telia-kunder søndag morgen har oplevet, at de ikke kan komme på internettet, skulle problemet nu være løst.

Det oplyser Telias kommunikationschef, Mads Houe, til Ritzau.

»Vores services er på vej tilbage på sporet. Så vores kunder skulle gerne opleve, at internettet er i gang igen,« siger han.

Kommunikationschefen fortæller, at der dog kan opleves lidt forsinkelse. Det skyldes, at der er ekstra stort pres på trafikken, efter det ikke har virket det meste af morgenen.

»Men teknikerne melder i hvert fald, at problemet skulle være udbedret nu.«

Problemerne har både været på mobilnetværket og det almindelige internet.

Kommunikationschefen oplyser, at der formentlig har været tale om et serverproblem, men at der nu skal laves et nærmere analysearbejde af, hvad årsagen til nedbruddet har været.

Telia har mere end en million brugere.

Selskabets hjemmeside har i perioden også været nede. Den skulle være på vej tilbage i normal drift, men ligesom med internettet, kan der fortsat være lidt udfordringer grundet stor trafik, oplyser Mads Houe.

/ritzau/

Få overblikket hver morgen

Tilmeld dig nyhedsbrevet »Dagens overblik« og få de vigtigste historier direkte i din indbakke.

Jeg giver hermed tilladelse til, at Berlingske opdaterer mig på de vigtigste nyheder fra ind- og udland om politik samfund og kultur mandag-fredag kl.08.00. Jeg bekræfter desuden, at jeg er over 13 år, og at Berlingske Media A/S må opsamle og behandle de anførte personoplysninger til det ovennævnte formål. Oplysningerne kan indeholde annoncer fra tredjepart og i visse tilfælde blive delt med disse. I vores privatlivspolitik kan du læse mere om tredjeparter og hvordan du tilbagetrækker dit samtykke.