Organisationen bag Roskilde Festival er berørt over nattens togpåkørsel, hvor en 21-årig mand mistede livet nær festivalpladsen.

Den unge mand var gæst på festivalen, og derfor hjælper og støtter man den berørte teltlejr, hvor den afdøde mand boede.

- Vi hjælper politiet med at tage os af dem, som den unge mand boede i lejr med. Af hensyn til den igangværende efterforskning henviser vi til politiet for yderligere oplysninger, siger Christina Bilde, Roskilde Festivals vicedirektør, i en skriftlig kommentar.

Politiet fik anmeldelsen klokken 01.14 om togpåkørslen efter et alarmopkald til 112.

- Vi er meget berørte over den tragiske ulykke, der skete i nat, hvor en ung mand, der var deltager på Roskilde Festival, har mistet livet. Vores varmeste tanker og medfølelse går til familien og de pårørende, siger Christina Bilde.

Ifølge politiet blev manden ramt af et tog og afgik ved døden.

Ulykken skete ved Teglværksvej 1, sagde vagtchef Boye Rasmussen fra Midt- og Vestsjællands Politi søndag morgen til Ritzau.

Den adresse ligger tæt på, men dog uden for festivalens campingområde.

Den afdøde var ifølge vagtchefen en festivalgæst fra Roskilde-området. De pårørende er underrettet.

Politiet kunne ikke svare på, om personen har været påvirket af alkohol i forbindelse med ulykken.

Roskilde Festival åbnede lørdag festivalens campingområde. Festivalen, der blandt andre har Gorillaz og The Cure på plakaten, slutter på lørdag i næste uge.

/ritzau/