Publicistisk direktør død efter ulykke på mountainbike

Jens Henneberg, viceadministrerende og publicistisk direktør i Bonnier Publications, er død. Han blev 60 år.

Jens Henneberg

Viceadministrerende og publicistisk direktør i Bonnier Publications Jens Henneberg er afgået ved døden efter en ulykke.

Det oplyser Bonnier Publications i en pressemeddelelse.

Lørdag styrtede Jens Henneberg under en tur på mountainbike i Silkeborg-området. Selv om redningsmandskabet fik bragt Henneberg til Skejby Sygehus, var skaderne på nakkehvirvlerne for omfattende.

Jens Henneberg blev 60 år.

Jesper Buchvald, administrerende direktør i Bonnier Publications, udtaler, at »Jens var et usædvanligt menneske.«

»Hans store nysgerrighed og appetit på at opdage verden gjorde ham til et meget vidende menneske, som altid var spændende at være i selskab med. Alle, som har arbejdet med Jens, ved, at hans passion og engagement rakte over ufatteligt mange interesseområder og altid med et godt blik for den menneskelige faktor.«

»Vi har mistet en afholdt og en ekstraordinært talentfuld kollega i Bonnier Publications. Men det største tab er for hans familie, og det er hans kone og tre døtre, som er i vores tanker i denne stund,« siger Jesper Buchvald i pressemeddelelsen.

Bonnier Publications udgiver en lang række magasiner - blandt andet Illustreret Videnskab, National Geographic, I Form og Gør Det Selv.

Medievirksomheden skriver, at Jens Henneberg gennem flere årtier har været en central drivkraft i forhold til at udvikle og forme magasinerne i Bonnier Publications.

»En utrættelig ambassadør for det gode, inspirerende og engagerende indhold,« lyder det.

/ritzau/