38.806 er i kø til at handle hos internetsupermarked

Trods formaninger om ikke at hamstre er der enorm kø hos internetsupermarkedet nemlig.com.

Hos nemlig.com har man indført et køsystem, fordi så mange gerne vil købe deres dagligvarer online. Fold sammen
Læs mere
Foto: Nemlig.com
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der er dagligvarer nok. Lad være med at hamstre. Nogenlunde sådan lyder meldingen torsdag fra fødevareminister Mogens Jensen (S) og erhvervsminister Simon Kollerup (S).

Men ikke alle synes at efterleve den opfordring. Hos nemlig.com, som sælger dagligvarer via internettet og leverer varerne til bopælen, er der torsdag formiddag knap 40.000 personer i kø.

Nemlig.com udsendte torsdag morgen en pressemeddelelse om, at man på grund af mange brugere på siden har indført et køsystem.

Ritzau loggede torsdag formiddag på køsystemet og fik en plads i køen som nummer 38.806. En kø, som næppe noget fysisk supermarked på jordkloden ville kunne rumme.

I morgenens pressemeddelelse lyder meldingen fra nemlig.com, at der er mange varer på lager, og at flere er på vej - altså den samme melding, som er lydt fra andre supermarkeder.

»Vi har pt. 1000 ekstra paller varer på vej til lager, så danskerne skal ikke gå i panik og købe mere end deres normale forbrug,« siger administrerende direktør Stefan Plenge i pressemeddelelsen.

»Vi holder løbende øje med efterspørgslen og situationen hos leverandørerne, så vi fortsat kan sikre varer på lager i den kommende periode,« siger han.

Allerede i sidste uge var der tegn på, at der ville ske noget. Nemlig.com oplevede en stigning i antallet af nye brugere.

/ritzau/