Wetware og e-Types fusionerer

- Med fusionen skaber vi en utrolig stærk og fokuseret identitets og brandingvirksomhed, der i opbygning ligner de førende

internationale brandingbureauer, men som man ikke har set herhjemme før nu, fortæller Ramus Ibfelt, der er administrerende

direktør i e-Types.


Ideen med den nye virksomhed er, at identitet og branding stadig er en forholdsvis ny disciplin i

Danmark, og der kan være stor uklarhed om, hvad diciplinen består i.


- Mange reklame-, kommunikations-, og pr-bureauer

hævder, at de arbejder med brandstrategi, men alt for meget af det skaber en overflade, virksomhederne ikke kan leve op til.

Og alt for mange grafiske bureauer skaber logoer og identiteter uden at sætte sig ordentligt ind i, hvem kunden er. Det er som

at smøre læbestift pä en gorilla, siger Christians Madsbjerg, tidligere kreativ direktør hos Wetware og fortsætter:


-

Vi mener god branding og grafisk identitet kræver, at man finder virksomhededens kerne, dens identitet - årsagen til,

at den er til. Det sikrer en sammenhængende kommunikation. Hvis en organisation ikke kan forklare, hvad den har pä hjerte,

er den ligegyldig. Det handler om mere end bare virksomhedens slogan de næste par år.


Den nye virksomhed fortsætter

i navnet e-Types og vil have 15 ansatte.