Waterfront: Vi markedsfører ikke

Kommunikationshuset Waterfront mener, at SKAT blander markedsføring og PR sammen.

Waterfront har 888.com som kunde - et online spilleselskab, der er børsnoteret i London.

Direktøren i kommunikationshuset, Lars Poulsen, afviser, at der skulle være nogen konflikt i Waterfronts arbejde for 888.com, selvom spilleselskabet ikke må udbyde spil i Danmark.

"Det er ikke meningen, at monopolet fra Danske Spil skal være et indgreb mod pressefriheden. Vi har aldrig markedsført 888.com med et eneste ord - markedsføring er en helt anden disciplin. Vi kan jo ikke indrykke noget som helst, men blot fortælle en journalist om f.eks. internetturneringer og fysiske pokerturneringer i andre lande. Det er helt op til journalisterne, om de vil omtale det negativt eller positivt. Heldigvis er der et redaktionelt filter, der sikrer, at det aldrig kan blive hjælp til markedsføring," siger Lars Poulsen.

Han opfordrer SKAT til at fremlægge dokumentation for, at PR-bureauer har ydet en direkte salgsindsats for et udenlandsk spilleselskab.

"Men jeg har aldrig oplevet, at et PR-bureau har lavet en salgsindsats. Men hvis det er sket, har SKAT belæg for udtalelserne," siger Lars Poulsen, der selv er uddannet jurist og derfor finder SKATs jurist Morten Røndes udtalelser på Buiness.dk i dag for "uantagelige."

"Jeg bryder mig ikke om, at nogen blander det hele. Det er groft nedvurderende bare at betegne os som 'PR-firmaer' - for så er han ligeglad med, om vi arbejder med journalistiske principper eller med reklame. Her taler vi om pressefrihed, og vi vil forbeholde os ret til at tale med journalister, når vi har en historie," fastslår Lars Poulsen.