Virksomheder ofrer formuer på overdådige julefrokoster

Events. Prisen er underordnet, når danske virksomheder arrangerer julefrokost. Der er igen grænser for, hvad man er villig til at betale for. Alt fra en skitur i Alperne over to-dages julefrokost på havet til rollespil og River Dance.

Læs mere
Fold sammen
Flæskesteg, rødkål og et julelys hist og her er langt fra nok for danske virksomheder, når medarbejderne skal slippe hæmningerne løs til årets julefrokost.

Der er således ikke længere grænser for, hvad firmaerne er villige til at investere i for at give de ansatte en julefrokost, de kan tale om lige indtil påske.

Alt fra skiture i Alperne og mindre krydstogter til temaaftener med mavedans eller rodeo bliver i år booket som aldrig før.

De omfattende og eksotiske pakkeløsninger er ifølge Thomas Berthelsen fra Firmajulefrokost.dk blevet populære, fordi danske virksomheder tjener masser af penge og derfor gerne vil give de ansatte en stor oplevelse, uden at de samtidig selv skal sidde og planlægge arrangementet.

- Mad og drikke er ikke nok. Medarbejderne skal også underholdes, og totaloplevelser er derfor kommet i højsædet. Desuden vil direktøren gerne spare sig besværet med eksempelvis at skulle stå med dankortet og holde styr på, hvem der drikker hvad. Så hellere give folk fri bar, siger han.

En tur i sneen

De større temajulefrokoster starter typisk på 795 kr. pr. medarbejder for derefter at bevæge sig opefter alt efter, hvilket arrangement firmaet vil forkæle de ansatte med.

2007’s dyreste julefrokost står arrangøren Højmark for med en skitur for de ansatte til Østrig, hvor alt er betalt. Herefter følger DFDS, der tilbyder at sejle medarbejderne en smuttur til Oslo og servere vin ad libitum undervejs.

Hvis julefesten skal holdes inden for landets grænser, er det firmaet Humanic Group, der står for nogle af de mest overdådige julearrangementer.

Firmaet tilbyder eksempelvis i år en Chicago-julefrokost i bedste Al Capone-stil på Club Renome i København, hvor hele lokalet er fyldt med wiseguys og pyntet med dynamitkasser og gamle whiskytønder.

- Firmaerne vil i stigende grad gerne have arrangementer, hvor medarbejderne både får en helhedsoplevelse men samtidig også får mulighed for at involvere sig aktivt, siger salgsleder i Humanic Group Allan Hansen.

Læs også:Se her de vildeste julefrokoster