Vækst i E-markedsføring på 100 pct.

Markedet for elektronisk markedsføring er i voldsom vækst, og meget tyder på, at danskerne ikke bliver trætte af de mange E-mails, der tikker ind i indbakken. Tværtimod.

Elektronisk markedsføring inden for B2B har kronede dage: Alene sidste år steg markedet med 100 procent, og meget tyder på, at danskerne ikke bliver trætte af de mange e-mails. For åbningsraten er den samme, mens et stigende antal klikker sig igennem kampagnerne.

"Det er interessant at se, at selv med en stigning på 100 procent, er modtagerens interesse konstant. Virksomhederne har formået at gøre budskaberne mere og mere interessante," siger adm. direktør Per John Jensen i Zoomio - et dansk softwarehus, der udvikler Digital Direct Marketing

Hvorfor tror du, at væksten i markedet er så kraftig?

"Fordi virksomheder er begyndt at finde ud af, at frekvens er meget vigtig. Vi ved alle, at når man skal købe noget, husker man dem, man senest har fået noget fra," siger Per John Jensen og forklarer:

"Et rejsekatalog - for år tilbage gemte man det, i dag smider man det ud med det samme, og man glemmer det, fordi vi får så meget information. Derfor er frekvensen rigtigt vigtigt."

En anden forklaring på, at markedet for elektronisk markedsføring er eksploderet er ifølge Per John Jensen, at virksomhederne øger deres lister over potentielle kunder voldsomt.

"Derved hæves volumen kraftigt, og det er en vigtig forklaring på stigningen, " siger Per John Jensen, der forventer at udviklingen fortsætter i 2007.