TV2 på vej med flere nye kanaler

TV 2/Danmark er parat med flere nye TV-stationer i løbet af et par år - foruden lanceringen af TV 2 Charlie til efteråret. Adm. direktør Peter Parbo taler om flere tema-kanaler og udelukker ikke en sportskanal.

Læs mere
Fold sammen
TV 2/Danmark vil i de kommende år udvikle sig til et helt imperium af TV-kanaler. Ifølge adm. direktør Peter Parbo er den nye TV 2 Charlie rettet mod voksne seere, som går i luften til efteråret, blot en af flere nye TV-stationer.

»Vi gør det, at nu har vi søsat TV 2 Zulu for et par år siden, som allerede går godt og er en god forretning. Til efteråret starter vi så Charlie, og når den er indpasset og kommet i god gænge, så er vi klar med en ny TV-station,« siger Peter Parbo til Berlingske Tidende og tilføjer: »men der går nok et par år«.

Blandt mulige nye tema-stationer er en sportskanal og her afskrækker det ikke, at flere af de andre kommercielle TV-aktører allerede har adskillige sportskanaler - eksempelvis Viasat Sport

»Vi er ikke påvirket af, hvad der er på markedet i forvejen. TV 2 har så stærkt et brand, og samtidig mener vi, at vi kan gøre det bedre.«

Parbo understreger, at man ikke skal regne med flere nye kanaler i år, men udelukker ikke endnu en lillesøster i 2005. Han påpeger samtidig, at de nye kanaler ikke introduceres for at styrke TV 2 forud for privatiseringen.

»Det sker uafhængigt af privatiseringensprocessen,« siger han.

Danmarks største mediebureau, OMD, finder det helt naturligt, at TV 2/Danmark fortsat udvider.

»Vi er sikre på, at TV 2 kun lige er begyndt at forøge familien. Det næste naturlige skridt vil være egentlige nichekanaler: en nyhedskanael, en sportskanal, en mad- og boligkanal eller en dokumentarkanal,« siger direktør Johan Boserup.