Tv-kæde i gang med foto fremstød

Radio/TV-kæden F-Group sparker nyt liv i kampen om fotokunderne.


Inden for få uger styrker gruppens kæder

Fona, Fredgaard og Electric City sig med det meste inden for foto - det vil sige digitale og analoge kameraer samt film og fremkaldelse.

Det er et område som kæden ikke tidligere har gjort meget ved, men som eksempelvis har trukket mange kunder til konkurrerende

kæder


- Vi skal have alt inden for foto, og gør det primært fordi vi gerne vil trække flere mennesker

ind i butikkerne, siger adm. direktør Michael Kjær, F-Group.


F-Group er den største inden for radio/tv i

Danmark, og tæller mere end 100 butikker fordelt på de tre kæder.


- Det undrer mig, at Fona-Fredgard ikke profilerer

sig på det de er gode til. Det er et forsøg på at plagiere vores koncept. Det gør de måske fordi vi

er de eneste i branchen som tjener penge, siger adm. direktør Kim Andreassen som repræsenterer 56 butikker i kæderne

Merlin, Merlin tele & foto samt Electric World.


Danmarks Fotoforhandlerforening, der er brancheforening for 330 fotobutikker

i hele landet kender endnu ikke detaljerne i F-Groups indtog på fotomarkedet, men erkender, at markedet typisk bliver sværere

når nye kommer ind.


- Fotomarkedet er presset som alt andet indenfor elektronik. Men vi kan ikke spå om effekten

af F-Groups tiltag før vi har set detaljerne. Men hele branchen er under forandring og vores medlemmer er da også begyndt

at forhandle mobiltelefoner og vil måske tage nye produkter ind, som vi ikke engang kender til endnu, siger direktør

Poul-Erik Pedersen, Danmarks Fotohandlerforening.