TV 2 skuffer med underskud

Nye aktiviteter og lavere vækst i reklamemarkedet end forventet påvirker resultatet i 1. halvår 2007, oplyser den danske tv-kanal.

Tv 2 kom ud af 1. halvår med et underskud på 65,4 mio.kr.før skat. Til sammenligning var resultatet i 1. halvår 2006 et overskud på 51,6 mio.kr. - Resultatet er lavere end forventet, hvilket skyldes en lavere vækst i reklamemarkedet end forudsat. Reklameomsætningen på tv-markedet er steget med 4 procent i 1. halvår, mens TV 2s tv-reklameomsætning er steget med 6 procent TV 2 har således vundet markedsandele, hedder det i en meddelelse fra TV 2.

Forventningen til resultatet før skat for 2007 nedjusteres til et niveau omkring 100 mio.kr. mod et forventet resultat på 170-180 mio.kr., som anført i årsrapporten. Justeringen kan alene henføres til en lavere vækst i reklameomsætningen end forventet, oplyser tv-kanalen.

Nettoomsætningen er steget med 17,4 procenti forhold til 1. halvår 2006. reklameomsætningen udgør 78 procent af nettoomsætningen.

Medieselskabet lancerede TV 2 NEWS den 1. december 2006, TV 2 Radio A/S gik i luften den 1. februar 2007 og TV 2 SPORT den 11. april 2007.

- Opstarten af de tre nye aktiviteter belaster 1. halvår 2007 med 79,4 mio.kr. i forhold til 2006, hvilket svarer til forventningerne i forbindelse med Årsrapport 2006, oplyser selskabet.

Klik her for at "TV 2-formand advarer imod udenlandske investorer" på Business.dk

- trichs