Trioplast øger omsætningen og fordobler på bundlinien

Læs mere
Fold sammen
Plastvirksomheden Trioplast Nyborg A/S kom flot ud af 2003 med en øget omsætning og en fordoblet overskud i forhold til

året før. Det er opnået i et endda særdeles presset marked.



Det fynske selskabs ledelse betegner selv

med en ægte vestjysk tone det fordoblede resultat som "ganske tilfredsstillende", og forbedringen skyldes ikke mindst

en effektiv styring af omkostningerne. Der har været "en fornuftig efterspørgsel af selskabets produkter af industrifilm"

på både de europæiske og de amerikanske markeder, men det er indenfor selskabets andet hovedområde, recycling,

at væksten har været til at få øje på. Trioplast forøgede i slutningen af 2002 sin kapacitet

inden for recycling, og ifølge årsrapporten er denne kapacitet blevet udnyttet fuldt ud.



- Markedet for industrielle

folier til emballage er under pres, og alligevel er det lukkedes for Trioplast i Nyborg at øge indtjeningen med næsten

100 pct., siger en tilfreds adm. dir. Torben B. Andersen. - Forklaringen er effektivisering, omtanke og fokus på kunder og nøglemarkeder

med god gammeldags dansk købmandskab.



Trioplast Nyborg er hovedsæde for Trioplast-koncernens industrifilm-division

på verdensplan og dermed ansvarlig for alle aktiviteter på dette område i koncernen. Strategien er, at divisionen

skal være en af Europas førende specialister, som udvikler, fremstiller og sælger kundetilpassende emballageløsninger.

Divisionen består udover fabrikken i Nyborg af tre fabrikker i Sverige, en i Tyskland og en i Frankrig samt en række salgsrepræsentationer

i både Europa og Nordmamerika, og den omsætter i alt for omkring 700 mio. kr.



En lille ridse er der dog i selskabets

lak. EU Kommissionen er i gang med en undersøgelse om påståede overtrædelser af konkurrenceregler på

det europæiske foliemarked, og denne sag er endnu ikke afsluttet.