TrendyBaby på partnerjagt

Læs mere
Fold sammen
Den kun godt to år gamle internetbutik med kvalitetstøj til børn, TrendyBaby.dk, forventer i de kommende år

en så stærk vækst, at iværksætterparret Rikke Kahr og Kim Østergaard ser sig om efter en investor

til at være med til at finansiere ekspansionen.



TrendyBaby.dk etablerede sig i løbet af dette efterår for

alvor på det svenske marked, og de svenske børnefamilier har taget så godt imod den webbaserede salgskanal, at

den svenske omsætning inden næste sommer forventes at passere den danske.



Til foråret går moderselskabet

ind på det norske marked med en ambition om at sælge for over fem mio. kroner allerede det første år.



-

Selv om vi er kommet godt fra start, bliver vi slået lidt i hartkorn med dot.com-fiaskoerne, idet vi først og fremmest

bliver betragtet som en internetvirksomhed. Derfor ønsker vi at gå en anden vej end traditionel bankfinansiering, idet

vores oplevelse er, at der er stor forskel på bankkapital og risikovillig kapital. Vi ser os om efter en professionel investor,

der vil være med til at finansiere væksten, siger direktør Kim Østergaard, TrendyBaby.dk.

mio.

kr. i 2007

Efter introduktionen på loftet i familiens villa i Vejen i oktober 2002 blev der solgt for under 100.000 kr. børnetøj

i det første år, men allerede i foråret i fjor kom der gang i salget.



Omsætningen ventes i år

at nå fem-syv mio. kroner, og efter introduktionen i Sverige og Norge venter Kim Østergaard, at salget når omkring

30 mio. kroner i 2005.



To år senere vil TrendyBaby være introduceret på udvalgte europæiske postordremarkeder,

og i 2007 er forventningen en omsætning på 100 mio. kroner - skabt fra det bare ingenting fem år tidligere.



TrendyBaby

lagde sig fra begyndelsen fast på en kvalitetsprofil med moderigtigt mærkevaretøj til travle børnefamilier,

der ofte ikke har tid til at gå i forretninger i dagligdagen.



Sortimentet er nu på 8000 unikke varer med i alt 15.000

varianter med det danske designermærke, Katvig, som det seneste. I januar-februar lanceres en mere prisbillig private label-kollektion,

der prismæssigt er på niveau med Hennes & Mauritz-børnetøj.



Virksomheden ønsker ikke at

være nogen konkurrent til kædeforretninger som BabySam. Således handler TrendyBaby ikke længere med barnevogne

og klapvogne, hvor det er vanskeligt at sælge samme produkt på flere markeder. Tilbuddet om børnetøj i den

pænere ende er blevet taget godt imod af svenskerne.



I Sverige er markedet domineret af private label-produkter fra Lindex

og Hennes & Mauritz, hvis måde at drive forretning på TrendyBaby.dk har stor respekt for.

Dansk forbilledeI

Danmark er postordrevirksomheden Bon''A Parte noget af et forbillede, og Rikke Kahr og Kim Østergaard suger fortsat til sig

af indtryk i detailhandlen og postordrebranchen for at udvikle forretningen.



TrendyBaby.dk har nu ni fastansatte samt flere freelance-

og deltidsansatte og risikerer at sprænge rammerne i det 1100 kvm tidligere snedkerværksted i Vejen, som nu udgør

hovedsædet. Lageret omfatter op mod 50.000 vareenheder.



Et svensk aktieselskab, TrendyBaby.se AB, med en svensk partner

er på vej, og i andet kvartal 2005 følger en yngre søster, et norsk selskab.



Overskuddet ventes i år

at nå knap 10 pct. af omsætningen, og dermed er selskabet allerede en fornuftig forretning.



Men i de kommende år

vil væksten have sin pris, og Kim Østergaard anser en kapitaltilførsel på 5-10 mio. kroner for et realistisk

niveau.