Tiscali ikke sat til salg

Internet-udbyderen Tiscali er ikke sat til salg i Danmark, fastslår direktøren efter forvirrende meldinger fra det italienske hovedsæde. Efter grundig oprydning sættes ny kampagne nu i gang.

Læs mere
Fold sammen
Den italienske Internet-udbyder Tiscalis afdeling i Danmark er ikke sat til salg. Tværtimod vil der i årets sidste fire måneder blive sat nye kampagner i gang for at skaffe flere kunder.

Det fastslår den danske direktør, Serge Lupas, oven på en række forvirrende meldinger fredag fra det italienske hovedsæde.

»Enhver virksomhed er naturligvis til salg til den rigtige pris, men Tiscali Danmark er ikke sat til salg. Tiscali-koncernen har meldt ud, at aktiemarkedet ikke skal være bange for, at Tiscali ikke kan betale en obligationsgæld på 250 millioner euro tilbage i juli 2005. Tiscali har en del værdier, som man kunne sælge, hvis det blev nødvendigt, men Tiscali Danmark er ikke sat til salg. Tværimod er koncernen meget tilfreds med udviklingen i Danmark, hvor der for tiden sker en stærk værdiforøgelse« siger Serge Lupas.

Han understreger, at Tiscali Danmark har overskud på driften nu, og er blevet en god forretning. Målet er at få en positiv nettoomsætning fra sidst i 2005 eller 2006.

Skåret klager ned
»Strategien siden nytår har været at rydde op med fokus på forbedringer, og vi har skåret antallet af klager ned med 40 procent. Derfor har vi ikke som vore konkurrenter Cybercity, Tele2 og TDC kørt kampagner i foråret. Til gengæld kommer der stærke kampagner i de næste fire måneder frem til jul. Ambitionen er at gøre Danmark til et af Tiscalis kernelande,« siger Serge Lupas.

Det er i dag Italien, Frankrig, Storbritannien, Tyskland eller Benelux-landene. Herudover er der aktiviteter i Spanien, Tjekkiet og Østrig, mens Tiscali allerede i maj besluttede at skille sig af med sine selskaber i Sverige, Norge, Schweiz og Sydafrika.

»Jo, vi har en plads på det danske marked, og vi har efter omstruktureringen nu mulighed for at vende stærkt tilbage,« siger Serge Lupas.

Godt 150.000 aktive Internet-brugere i Danmark er kunder hos Tiscali. Det svarer til ni procent af markedet. Tiscali øgede sin markedsandel i sidste halvdel af 2003. Tidligere har selskabet ellers haft store problemer på det danske marked på grund af, hvad Tiscali selv har erkendt var en for ringe kundeservice.