Tele2 har succes med ny forhandler-strategi

Mens de store mobilselskaber som TDC, Sonofon og Orange i stigende grad overtager kontrollen med telebutikkerne, har Tele2 succes

med en alternativ forhandlerstrategi.


Selskabet benytter Isenkram-kæden Imerco til distribution af mobiltelefoner og taletidskort.

Og dette arrangement har været en succes.


- Aftalen med Imerco har været en succes. Indtil samarbejdet solgte vi udelukkende

via internet til fastnetkundebasen. Samarbejdet har fordoblet kundetilgangen, siger markedschef Henriette Høyer, Tele2.


Tele2

oplyser ikke antallet af kunder i Danmark, men det bliver tilgængeligt, når Telestyrelsen om få dage offentliggør

de seneste telestatistikker for det danske marked.


En anden fordel ved Imerco-samarbejdet er, ifølge Tele2, at selskabet

har fået en billigere distributiionskanal, end hvis man havde brugt de traditionelle telebutikker eller radio-tv-kæder.


Også

Imerco er tilfreds med samarbejdet: - Salget er gået rigtigt godt. På kort tid er mobiltelefoner og taletidskort kommet

på top-ti listen over de mest solgte varer i vores butikker. Vi har netop udvidet ordningen til også at omfatte fastnetprodukter,

siger markedsdirektør Kim Larsen, Imerco.


Imerco tæller 190 butikker i Danmark og sidder efter eget udsagn på

cirka 40 pct. af markedet for isenkram i faghandelen. Salget af mobiltelefoner sker i en lille såkaldt shop-i-shop i Imerco-butikkerne.


Henriette

Høyer oplyser, at Tele2 har lukket yderligere fire aftaler med store kæder. Der er tale om blandt andet en kæde

af tankstationer og kiosker. De nye aftaler betyder, at Tele2 udvider antallet af udsalgsteder fra på mandag til 2000.