TDC-regninger forsinket af fejl

Mobilkunder får forsinkede regninger pga problemer med nyt IT-system. Selskabet er en måned bagud.

Begyndervanskeligheder med et nyt IT-system er årsag til at hovedparten af TDC's 1,6 mio. danske mobilkunder får forsinkede regninger, skriver dagbladet Børsen.

Systemet fra det israelske softwarefirma Amdocs, kommer samlet til at koste TDC en halv mia. kr.

TDC Mobil skiftede som det første datterselskab til det nye system 15. oktober sidste år.

Det har ført til klager fra de mobilselskaber, som er grossistkunder hos TDC. De har ikke fået deres afregningsdata til tiden, og har oplevet en række fejl.

Også TDC selv er blevet ramt. TDC Mobil er således en måned bagud med at sende regninger ud til kunderne, oplyser divisionsdirektør Niels Jørgen Frey.

TDC har sendt nu medarbejderne på overarbejde for at få systemet til at fungere efter hensigten.

Ritzau