Supermarkeder fortsætter fremmarch i IT-salg

Fra 2001 til 2003 har danske supermarkeder øget deres markedsandel på salg af pc''er til private fra fem pct. til 20 pct.







Flest

private



- Udviklingen har vist, at danskerne er villige til at købe deres pc''er på linje med andre forbrugsvarer

i kæderne, siger Anders Elbak, analytiker hos IDC.



De 20 pct. svarer til et samlet salg på mellem 40.000 og 45.000

solgte pc''er af et samlet privatmarked på 208.000 pc''er. I 2002 var det 15 pct. af i alt 150.000 pc''er, der blev solgt via supermarkederne.



Anders

Elbak vurderer, at det stort set udelukkende er private som køber pc''er via supermarkederne.



Og dagligvarehandlens fremgang

vil ikke fortsætte i de samme takter.



- Markedsandelen kan vokse med yderligere fem til ti pct. de næste par år, men

så heller ikke mere.