SuperBrugsen i fremstød for økologi

SuperBrugsen sætter yderligere skub i salget af økologiske varer i 2007 med blandt andet kortvarigt prisfald, nye produkter og øget markedsføring.

Supermarkedskæden SuperBrugsen gennemfører i 2007 den største satsning i mange år på økologi, oplyser kæden. I 2006 øgede SuperBrugsen det økologiske salg med 20 procent. Den stigende interesse for økologi får nu kæden til at tage en række initiativer for at øge salget yderligere i 2007.

I årets to første uger sættes priserne på samtlige økologiske varer ned med 10 procent. Udvalget af øko-varer udvides i løbet af året med minimum 25 nye varer. Desuden vil SuperBrugsen udvide markedsføringen af de økologiske varer.

- Økologien er anderledes anno 2007 i forhold til i 1990'erne. Dengang var det meget entydigt hensynet til miljøet, der var vores motivation for at købe økologi. Nu er det hensynet til os selv: Vi køber økologi, hvis det smager bedre, hvis det er sundere eller hvis det er mere fedtfattigt, siger miljøchef Katrine Milman, SuperBrugsen.

/ritzau/