Større oplag efter relancering

Nyt layout og mere populært stof har vendt nedturen for Fredericia Dagblad.

Det var den rette beslutning at relancere et skrantende Fredericia Dagblad for et år siden. Sådan lyder meldingen fra dagbladet, for siden relanceringen er oplagsnedgangen stoppet, og samtidig er annoncørene vendt tilbage til avisen, oplyser Kanal 94, DR i Vejle.

- Siden sommeren har vi haft en oplagsfremgang på 700 abonnenter, siger Dagbladets redaktør, Mogens Sørensen.

Fredericia Dagblad har som så mange andre aviser kæmpet med et faldende oplag, men med relanceringen sidste forår, da avisen fik nyt layout og indhold, har oplaget ifølge Mogens Sørensen stabiliseret sig på 6000.

- Vi startede på at lave et andet mix i avisen, hvor vi gjorde stoffet mere populært og lavede flere historier, der kom nærmere på folks hverdag, siger redaktøren. Han lægger specielt vægt på at også annoncerne er vendt tilbage til avisen.

Ritzau