Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Og ikke nok med det - restaurantkæden vil forsøge at lokke en tilskuer til at stille spørgsmålet til den kommende TV-præsidentdebat, skriver nyhedssitet Daily Finance.
Tilskuere, der ønsker at stille spørgsmål i debatudsendelsen, skal først screenes af moderatoren, men da der er tale om en live-udsendelse, så er der ikke noget der forhindrer, at tilskueren ændrer spørgsmål i sidste øjeblik. Det vil Pizza Hut gerne have sker, og restaurantkæden lokker med den ultimative pris for pizza-elskere: Gratis pizza resten af livet.
Restaurantkædens forsøg på at få fokus på sig selv i forbindelse med valget er langt fra enestående. En stribe andre virksomheder har allerede iværksat reklamekampagner, der trækker paralleller til valget.
Et eksempel er legetøjsproducenten JAKKS Pacific, der forsøger at score point på at producere unikke dukker, der skal forestille kandidaterne og deres hustruer. Dukkerne vil snart komme på auktion, og overskuddet vil gå til godtgørende formål.
En anden virksomhed, der har meldt sig på banen, er flyselskabet Jetblue. Jetblue lokker med, at 1.006 vælgere kan en gratis billet ud af USA, hvis modkandidaten til deres favorit ender med at vinde præsidentvalget.
Der er endda tale om returbilletter - i alt 2012 styk - så de slagne vælgerne har muligheden for at vende tilbage til USA, når de er kommet sig over nederlaget, skriver Daily Finance.