På vej op i mediernes superliga i Norden

Egmonts rekordresultat bringer koncernen nærmere mediernes superliga i Norden. Omsætningsmæssigt overgåes Egmont nu kun af svenske Bonnier og resultatet af primær drift er blandt eliten.

Læs mere
Fold sammen
Den danske medie- og underholdsningsgiganten Egmont har med sit rekordresultat for 2003 taget et gevaldigt hop op ad rangstien blandt Nordens førende medieekoncerner.

Et opgørelse over eliten viser, at Egmonts resultat af primær drift på 380 mio. kr. i 2003 bringer koncernen foran både norske Orkla Media, svenske Modern Times Group og kun knap 55 mio. kr. fra norske Schibsted.

Finske Sanoma præsterer dog et resultat af primær drift på 587 mio. kr.

Hos svenske Bonnier er man oppe på godt 800 mio. kr.

Dermed er Egmont på vej til at blive en af de mest effektive pengemaksiner i hele det nordiske medielandskab.

Egmont, der sidste år fejrede 125 års jubilæum, mangler nu kun en TV-station i Danmark for at beherske hele medie-fødekæden, og omsætningsmæssigt er koncernen allerede i superligaen.

Sidste år nåede Egmont en nettoomsætning på godt 8,2 mia. kr., hvilket kun overgåes af Bonnier, der svinger sig op på hele 15,1 mia. kr. De øvrige mastodonter - Sanoma, MTG, Schibsted og Orkla Media - har alle en mindre omsætning.