Øresundsbron og Parken samarbejder

Læs mere
Fold sammen
Øresundsbron og Parken Sport & Entertainment har underskrevet en tre-årig aftale, der blandt andet indebærer

et tæt markedsføringssamarbejde. Derudover erhverver Øresundsbron navneretten til Parkens skydetag samt en del

øvrig eksponering i Parken.


Samarbejdet betyder bl.a., at der udarbejdes pakkeprodukter i samarbejde med andre parter,

f.eks. hoteller, som tilbydes det sydsvenske publikum sammen med oplevelser i Parken og transport over Øresundsbroen. Parterne forventer

således at medvirke til en øget trafik over Øresundsbroen.


- Det er meget naturligt for os at rette blikket

mod hele Øresundsregionen, der totalt udgør et marked på cirka 3,5 mio. mennesker. Hvorfor ikke tilbyde svenske

virksomheder aftaler med F.C. Københavns attraktive erhvervsklub, spørger administrerende direktør Flemming Østergaard,

Parken Sport & Entertainment. Han vurderer, at Parken sammen med Rockshow og Cirkusbygningen tilbyder arrangementer, som er attraktive for

de svenske naboer. Således optræder bl.a. Sanne Salomonsen, der er et stort navn i Sverige på dette års Rockshow

med Cowgirls. Parken-chefen lægger vægt på at tilbyde de svenske gæster en attraktiv pakke i forbindelse med

et ophold i Danmarks hovedstad.


Der er også tilfredshed hos Øresundsbron.


- Aftalen med Parken skal ses som

en meget væsentlig del af en lang række aktiviteter, der alle vil bidrage til en øget trafik på broen. Derudover giver

samarbejdet os mulighed for at slå navnet Øresundsbron fast på begge sider af Sundet, siger Jacob Vestergaard,

markedsdirektør hos Øresundsbron.


Han oplyser endvidere, at Øresundsbron har sikret sig muligheden for at lave

større kundearrangementer i forbindelse med udvalgte F.C. København kampe i Parken.


De første pakker til

dette års Rockshow i Fælledparken den 11. maj og til F.C. Københavns kamp mod Brøndby den 12. maj i Parken,

er allerede markedsført i Sydsverige med et positivt resultat. Derudover vil der allerede fra efteråret blive markedsført

en række arrangementer - herunder den store koncertopsætning af Les Miserables den 26. oktober i Parken.


De første

synlige vidnesbyrd om samarbejdet vil snart kunne ses på gavlen af Parkens nye skydetag, hvor Øresundsbron vil have en

betydelig reklameflade.