Nyt magasin til kvinder fra Aller

Aller Press bliver ved med at sprøjte nye magasiner på markedet. I foråret er allerede kommet Pskylogi og Looks. Om knap to uger føler »Q - Et univers af Qvinder« med Pernille Aalund som chef.

Strategiskiftet hos Aller giver sig nu udtryk i endnu et nyt magasin. For tredje gang inden for halvanden har den tidligere ugebladskoncern premiere på et nyt glittet magasin. Den 29. marts udkommer således månedsbladet »Q - Et univers af Qvinder«, der har fået Pernille Aalund som chefredaktør.

Værdiggrundlaget for magasinet er ifølge Aller Press en blanding af tips til en lettere hverdag, overraskelser, forkælelse og virkeligheden.

»Vi kører en større introduktionskampagne med Pernille Aalund som frontperson,« siger forlagsdirektør i Aller Press, Per Ingdal.

Bredt orienteret
Bladet er tænkt til de kvinder, som kun sporadisk er i kontakt med de nuværende kvindeblade som Costume, Woman, In, Bazaar og Eurowoman og som omvendt heller ikke læser særligt mange af ugebladene.

»Der bliver tale om et blad, der ligger midt imellem de højtprofilerede kvindemagasiner og de almindelige ugeblade. Det bliver mere bredt orienteret,« forklarer Per Ingdal, der understreger, at fokusgrupper har afprøvet produktet - og med tilfredshed.

»Hver eneste af de nye magasinprojekter, vi sætter i søen, skal leve.«

Målgruppen for »Q« bliver selvsikre og nysgerrige kvinder mellem 25 og 45 år. Endvidere lyder profilen, at de givet er gift og måske også har børn. Udgivelsesfrekvensen bliver ti gang årligt, og til introduktionsnummeret forventes et oplag på 50.000. Derefter er forventningerne dog nedjusteret til 30.000 som et naturligt leje.

Ifølge Per Ingdal er der ikke yderligere nye magasiner på vej.

»Nu skal vi lige trække vejret,« siger han.