Ny streamingtjeneste giver Disney plus i regnskabet

Mange nye abonnenter til Disneys streamingtjeneste sender aktien i vejret hos selskabet.

Over 26 millioner kunder har oprettet et abonnent hos Disneys nye streamingtjeneste, Disney+. Det fremgår af et kvartalsregnskab fra selskabet. På billedet ses en rækkeDisney-karakterer i Disney Disneyland Paris. (Arkivfoto). Benoit Tessier/Reuters Fold sammen
Læs mere

Langt flere end ventet har tilsluttet sig den nye streamingtjeneste Disney+.

I de sidste tre måneder af 2019, der er koncernens første kvartal i regnskabsåret 2019/2020, har Disney sikret sig 26,5 millioner abonnenter på den nyligt lancerede platform, skriver Ritzau Finans.

Antallet er en meget positiv overraskelse, da analytikerne havde spået, at 20,8 millioner brugere ville tilslutte sig tjenesten.

Det begejstrer Robert Iger, der er topchef ved Disney.

- Vi havde et stærkt første kvartal, understreget af lanceringen af Disney+, som har overgået selv vores største forventninger, udtaler han i regnskabet.

Også selskabets omsætning og indtjening i kvartalet var bedre end forventet, og det fik aktien til at stige med 1,7 procent i tirsdagens eftermarked.

Disney+ blev lanceret i USA i november, men kommer først til Danmark og de ørige nordiske lande til sommer.

/ritzau/