Ny rammeaftale mellem netmedier og bureauer

Læs mere
Fold sammen
En lang række medier har inden for de seneste par år indgået samarbejdsaftaler med DRRB (Danske Reklame-Og Relationsbureauers

Brancheforening).


Men det er først nu at der er indgået en aftale som dækker vilkårene for samhandel

på annoncemarkedet mellem netmedier og Reklame- og Mediebureauer.


Nu er der indgået en aftale mellem FDIM (Foreningen

af Danske Internet Media) og DRRB, der lægger op til ensartede vilkår på internetmarkedet.


Et af de første

medlemmer hos FDIM, som tiltræder aftalen, er annoncenetværket Doubleclick:


- Det er vores holdning, at det er optimalt

med ensartede vilkår på internet, og derfor vil vi arbejde under den nye overenskomst, udtaler selskabet i en meddelelse.


Rammeaftalen

opererer i 2002 med tre godtgørelser til de bureauer, som lægger en ordre hos netmedierne:


l Godtgørelse

for betalingsgaranti: en pct.


l Informationsgodtgørelse: to pct.


l Materialegodtgørelse


De bureauer,

som står uden for DRRB, skal indgå en selvstændig aftale med netmedierne, hvis de ønsker at få del

i godtgørelserne.