Ny markedsføring har sparket gang i salget

Vækstpanel. Det nytter ikke noget at have et fremragende produkt, hvis kunderne ikke kender det. Ud fra den devise rådede Jette Egelund, medlem af ErhvervsBladets Vækstpanel som direktør for designvirksomheden Vipp, Babadut til at ændre sin markedsføring. Resultaterne kom straks.

Da Babaduts stifter, Lone Schram, skrev til ErhvervsBladets Vækstpanel i foråret, lå omsætningen i den nystartede webshop med tøj og udstyr til børn på cirka 4.000 kr. om måneden. I dag sælges der for godt 50.000 kr. om måneden, altså mere end 12 gange så meget som tidligere.

Navnet blev bibeholdtDet har medvirket til væksten, at Lone Schram fulgte Jette Egelunds råd og blandt andet har gjort hendes hovedprodukt et særligt navnestempel til tøj mere tilgængeligt på hjemmesiden.

Derfor kan kunderne nu nemmere finde det. Samtidig er markedsføringen generelt blevet øget hos Babadut, der nu markedsfører sig i blandt andet vuggestuer og børnehaver for at ramme mange potentielle kunder ad gangen.

Lone Schram har været glad for de konkrete råd fra Jette Egelund, også selv om hun ikke har fulgt dem alle.

- Jeg blev foreslået at ændre navnet på virksomheden, men det har jeg undladt. Dog har alle input sat tanker i gang, og jeg har kunnet se på min virksomhed med nye øjne. Det har været meget gavnligt, siger Lone Schram.