Netflix gør grin med Apple-satsning

Bevæbnet med humor går streamingtjenesten Netflix kærligt i kødet på Apple-kunder, der bare må have et af IT-kæmpens mange produkter på sig hele døgnet rundt. Netflix gør sig særligt lystig over Apples satsning på smarture i ny kampagnevideo.

Apple regner med, at selskabets smartur bliver det næste store hit i teknologivirksomhedens portefølje. Fold sammen
Læs mere
Foto: STEFANIE LOOS

Mens startskuddet til salget af Apples længe ventede smartur nærmer sig, har streamingtjenesten Netflix lanceret en kampagne, der stiller den store Apple-satsning i et noget komisk lys. Netflix foregiver i en kampagnevideo at have lanceret et produkt ved navn The Netflix Watch, der ikke er til at løsrive sig fra.

Dybest set er satsningen fra Netlix blot en parodi på Apples kommende storsatsning. I Netflix-udgaven er det blot en smartphone, der er blevet fastgjort til brugernes håndled.

Se Netflix' kampagnevideo her:

Flere amerikanske og britiske medier har haft Apples smartur til test og under kærlig behandling. Anmeldernes af Apples kommende ur-satsning er faldet blandet ud, men der er dog en grundlæggende enighed om, at Apple har lavet det bedste såkaldte smartur hidtil. Dog hæfter anmelderkorpset sig også ved, at uret er behæftet med en række børnesygdomme. Et gennemgående kritikpunkt er også, at batteritiden er for dårlig. Apple lover, at uret kan holde batteri i 18 timer.

Apples smartur virker udelukkende sammen med en iPhone - og kun fra iPhone 5 og fremefter. Det skal give iPhone-ejere endnu et argument for at blive i Apple-lejren og ikke skifte til konkurrerende mærker, når de skal finde en ny telefon.

Analysefirmaet ABI Research anslår, at Apple i løbet af 2015 vil sælge 11,8 millioner ure og dermed sætte sig på en solid del af det nye marked.