Nedgang i salg hos Lufthansa

Lufthansas danske chef, John Nielsen, siger, at han nu vil undersøge, om det utilfredsstillende salg skyldes manglende kapacitet

eller markedsføringen.


- Men salget hen over sommeren kunne være bedre, siger han.


Han glæder sig dog

over, at Lufthansa opnåede en pæn fremgang i Danmark i de fire første måneder af 2002. Selskabet fik en fremgang

på 4,9 pct. i antal passagerer og et plus på 0,4 pct. i indtjeningen.


John Nielsen mener, at Lufthansa i dag har

et godt udbud af afgange sammen med partneren SAS. Der er dagligt seks afgange til München og syv til Frankfurt, hvoraf Lufthansa

selv flyver to afgange til hver by.


Ifølge John Nielsen er der ikke nye destinationer, der presser sig på. Han forudser,

at en udvidelse af trafikken mellem Danmark og Tyskland i fremtiden især vil øges til Sydtyskland.


- Trafikken til

Nordtyskland fra Danmark vil i stigende grad foregå med bil og tog. Der, hvor vi især kan øge trafikken, er til

München og Stuttgart, ligesom vi kan øge transfertrafikken til Lufthansas langdistanceruter ud af Tyskland, vurderer John

Nielsen.