Mr. News skal fortælle virksomhedens historie

Seven Tales er et nyt medieselskab med Samuel Rachlin, TV2 Finans, i ejerkredsen. Med smarte DVD-præsentationer skal der fokus på at fortælle historien, som opbygger virksomhedens corporate image.

Mr. News skal fortælle virksomhedens historie - 1
I'm leaving on a jetplane...« Samuel Rachlin har lang vej til arbejde. Arkivfoto: Erik Luntang Fold sammen
Læs mere
Man skal være i god tid, hvis man skal booke ham. Rigtigt god tid endda, for han har - sagt helt uden overdrivelse - lang vej til arbejdet.

Studievært Samuel Rachlin bor nemlig på Westover Place i Washington DC og arbejder i downtown Odense.

Og nu har Danmarks ukronede pendlerkonge sammen med John Erling Rasmussen, Kim Flemming Rasmussen og Michael Bevort stiftet medieselskabet Seven Tales, der har til huse i København.

Selskabet. der har Thomas Bertelsen som daglig direktør, gør brug af Samuel Rachlins solide viden om internationalt erhvervslivs mediefremfærd.

Seven Tales har skarpt fokus på erhvervslivets store dille for tiden - storytelling som det hedder på godt dansk. Og det er her, Samuel Rachlin kommer ind i TV-billedet: Han skal rådgive selskabets kunder og selv optræde i det omfang, tiden og TV2 tillader det.

Baby-DVD til 2 kroner
»Vi trækker på Samuel Rachlins mange kompetencer, ligesom han jo er en del af ejerkredsen, men ellers er det vores forskellige produktionshold, der tager sig af opgaverne,« siger partner Thomas Bertelsen.

»Storytelling er meget populært i dansk erhvervsliv. Det er en ny måde at markedsføre sin virksomhed på, for det rækker ud over traditionel markedsføring. Historier giver virksomheder identitet.«

Den danske toiletaffaldsspand Vipp er et eksempel på, at historien om damefrisøren i Randers, som i 1939 manglede en køn, praktisk og solid spand, har stor betydning for kunderne i dag, hvor spanden er blandt verdens dyreste.

Det er erfarne DR-, TV2- og TV3-folk, der står bag Seven Tales.

»Vi er meget optaget af det digitale medie. Tænk hvad det kan bruges til: En baby-DVD til to kroner i visitkortstørrelse er hæftet på dine nye golfsko. Kør DVDen, og du får tre golflektioner af Tiger eller Thomas Bjørn, du får golfnyheder, pasningsråd til din nye sko, og direktøren for skofabrikken siger i et videoklip tak for købet. Det er blot et tænkt eksempel, men illustrerer hvor billigt og virkningsfuldt mediet - brugt rigtigt - kan være,« siger Thomas Bertelsen.