Mor og datter sælger garn og opskrifter for millioner, men har ingen businessplan: »Jesper Buch ville rive sig i håret«

Pernille og Caroline Larsen har på seks år opbygget en millionforretning, der sælger bæredygtigt garn og strikkeopskrifter uden professionel marketing eller strategiplaner.

Caroline Larsen (t.v.) og Pernille Larsen med Pernilles hundehvalp i Knitting for Olives butik på Frederiksberg. De mange papirposer indeholder garn og opskrifter til teststrikkere, der skal afprøve Pernille Larsens nye design. Linda Kastrup

På seks år har 58-årige Pernille Larsen med hjælp fra sin datter Caroline Larsen etableret sig som Danmarks næstmest populære strikdesignere med 293.000 følgere på Instagram. De har skabt den lukrative virksomhed, Knitting for Olive, der sælger bæredygtigt garn, og åbnet butikker på Frederiksberg og i Frederikshavn.

Udefra vil man betegne virksomheden, der ud over Pernille og Caroline Larsen har tre fuldtidsansatte og tre-fire deltidsansatte, som en mindre familievirksomhed. I den danske – og internationale – strikkebranche er virksomheden imidlertid en af de mest succesfulde med masser af vækstpotentiale.