Løvebrøl fra Givskud

Løveparken Givskud Zoos website www.givskudzoo.dk indtager førstepladsen blandt de 112 websites, der hidtil er blevet sat til Styrkeprøve. Professionel ydmyghed overfor brugerønsker og -behov er opskriften.

Kommunikationsansvarlig i Knuthenborg, Jens Chemnitz Povelsen: »Vi er tilfredse. Folk kan se priser, åbningstider og information om overnatningsmuligheder. Og så får vi nogle hints til arbejdet med vores nye website. Den skulle gerne komme til at ose langt væk af de oplevelser, man får hos os ved det rigtige besøg«.Efter 11 måneder på tronen måtte møblerne og ilva.dk altså vige pladsen til løverne og givskudzoo.dk. Morten Hechmann Andersen, Education & Marketing Director i Givskud Zoo: »Hjemmesiden er et meget vigtigt kommunikations- og marketingsværktøj, der hjælper vores gæster med at forberede deres besøg i parken, øger kendskabsgraden til vores virksomhed, understøtter de øvrige markedsføringsaktiviteter, og er basis for en række loyalitetsskabende aktiviteter. Siden september har vi haft 199.544 brugere«.Morten Hechmann Andersen fortsætter: »Hvis turisterhvervet, herunder de zoologiske haver, skal sikre sig kunder i fremtiden, er det vigtigt, at levere relevant information på en brugervenlig måde. Er virksomhedens hjemmeside outdated, taber man gæster til konkurrenterne, og omvendt kan en spændende side være det der gør forskellen, når familien skal vælge det næste attraktionsbesøg. Brugervenlighed var derfor et væsentligt kriterium da hjemmeside skulle designes, og vi valgte blandt andet at samle informationerne til de forskellige målgrupper i forskellige verdner, så brugerne undgår støj fra uønskede informationer«.

Et brugervenligt og derved konkurrencedygtigt website kræver altså et stærkt fokus på målgrupperne. Givskud Zoo sejrer

Websitet er ikke det flotteste brugerne har set, men det klarer til gengæld flot den svære opgave; at være nemt at bruge for førstegangsbrugere.

Jens Chemnitz Povelsen, fra Knuthenborg: »Stort til lykke til vores kolleger i Givskud, de har fortjent den flotte placering«.

Om givskudzoo.dk siger brugerne: »Det er en dejlig side at bevæge sig rundt på«, »lidt bedre end konkurrenten - mere logisk at finde de rigtige informationer« og »en pæn hjemmeside, men ikke så flot som Knuthenborgs. Men den er langt mere informativ og med en god oversigt med en lang række detailoplysninger. En hjemmeside, jeg straks føler mig hjemme i. Imponerende«.

Givskud Zoos Morten Hechmann Andersen: »At vinde styrkeprøven er et dejligt skulderklap at få, og en stor motivation til at fortsætte arbejdet. Hjemmesiden er en dynamisk ting der hele tiden skal plejes og videreudvikles, og jo mere man arbejder med mediet, jo flere muligheder ser man. Opgaverne som blev stillet er helt relevante i forhold til et besøg hos os. Svarene på spørgsmålene findes på de mest besøgte af vores sider, og er derfor et fint billede af, hvad den almindelige gæst gerne vil vide«.Parterne bag Styrkeprøven, Berlingske Tidende, Netminers og Grey Digital, ønsker Givskud Zoo tillykke med det flotte resultat.