Lige en tand større...

Stryhn's vil være større for at være bedre rustet til skærpet konkurrence. Men begge ben bliver på jorden.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der har været stabil vækst i Stryhn's A/S, omsætningen ligger omkring 300 mio. kr. om året og penge tjener de også. Men de vil godt være lidt større, og derfor føjer Stryhn's frikadeller til sortimentet.

"Vi har i lang tid godt ville udvide vores sortiment. Simpelthen for at blive mindre sårbare," siger direktøren og fortsætter:

"Vi er en mindre eller mellemstor virksomhed i den her branche, og vi kan se, at alle vores konkurrenter bliver større hele tiden. Vi udvider for at have lidt flere strenge at spille på og for at bliv bedre rustet til at klare modgang."

Selvom leverpostejsfabrikken er gået ind på flere nye områder de seneste år, skal man ikke forvente ukontrollabelt vokseværk i familieforetagendet.

"For os er det her en stor satsning. Vi gør det naturligvis for at blive større, men vi er ikke på vej til at blive et milliardforetagende. Vi skal blot være en tand større, fordi der så at sige bliver bedre plads til at lave fejl," fortæller Steen Jespersen.

Stryhn's har omkring 200 ansatte - det præcise tal er sæsonbestemt - og selvom regnskabet for 2006 endnu ikke er offentligt tilgængeligt, vil direktøren dog godt ud med, at han er "meget tilfreds".