Ledelse i relationer

En moderne leder udvikler sin organisation ved at fremme positive og konstruktive relationer til medarbejdere, kunder, og omverden. Det var temaet for en udsolgt konference 2. oktober. Her genfinder du dagens oplæg.

Jan Molins budskab er, at målinger og performance management har taget overhånd som ledelsesinstrument. Moderne ledelse handler om at skabe stærke relationer. Jan Molinholder tale ved en konference på Nationalmuseet, men billeder skal tages før selve eventen. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jens Nørgaard Larsen
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Skru nu ned for de målinger. Så kontant lød det fra Jan Molin, professor og uddannelsesdekan på CBS, der indledte konferencen "Ledelse i relationer" afholdt den 2. oktober i Nationalmuseets festsal. Konferencen var arrangeret i et samarbejde mellem Master of Management Development, MMD, og Berlingske Business. Her genfinder du oplæg fra talerne:

Jane Dutton, distinguished professor of Business Administration and Psychology, Michigan University Jane Dutton

Majken Schultz, professor, CBS Majken Schultz

Jan Molin, professor og uddannelsesdekan på CBS Jan Molin

Eva Zeuthen Bentsen, hospitalsdirektør på Gentofte Hospital Eva Zeuthen Bentsen

Konferencen blev faciliteret af Lise Balslev, MMD Programleder, der i samarbejde med Jan Molin står bag undersøgelsen HIGH QUALITY CONNECTIONS  Lise Balslev

Jan Molin: Professor, uddannelsesdekan, cand. psyk., dr. merc. Initiativtager og Founding father til Master of Management Development (MMD) uddannelsen på CBS; en lederuddannelse som er målrettet erfarne ledere fra offentlig og privat sektor. Som uddannelsesdekan siden 2007 overordnet ansvarlig for alle CBS’ bachelor, kandidat og masterprogrammer. 

Jane Dutton: Jane received her Ph.D in Organizational Behavior from Northwestern University in 1983. She was on the faculty of New York University before joining the University of Michigan in 1989. SHe has published over 100 articles and 13 books with her most recent on How to be a Positive Leader: Small Actions, Big Impact (with Gretchen Spreitzer. She is a co-founder of the Center for Positive Organizations (see http://www.centerforpos.org/) and does research on high quality connections, positive identities, job crafting and compassion at work.

Majken Schultz: Ph.D. professor i organisation på CBS siden 1996. Er International Reseach Fellow på Oxford Universitet. Hendes forskningsinteresser omfatter samspillet mellem organisatorisk identitet, kultur og image og corporate branding. Majken Schultz har stået i spidsen for en række længevarende forskningsprojekter, som har omfattet studier af Lego, Novo Nordisk og Carlsberg. Hun har publiceret flere bøger og artikler i en lang række international anerkendte tidsskrifter. Er medlem af bestyrelsen i Bang & Olufsen, Danish Crown, Danske Spil og Realdania. Er senior advisor for Reputation Institute og fast skribent for Berlingske.

Eva Zeuthen Bentsen: Er uddannet cand.merc i organisation og ledelse fra CBS. Har været ansat i Mærsk Data som konsulent, på CBS som forsker og institutleder, i Danske Regioner som kontorchef og har de seneste fem år været hospitalsdirektør på Gentofte Hospital. Hun har skrevet bøger, artikler og kronikker og undervist i ledelse gennem de seneste 20 år.