Kunsten at sælge kunst

Merchandise: Ashley Longshore går med abonnements-modellen unden om gallerierne. Foto: PR
Læs mere
Fold sammen

Merchandise

Fold sammen
Læs mere

Merchandise er en vigtig komponent i musikindustrien, og nu prøver kunstneren Ashley Longshore ideen af i kunstbranchen. Kunstmaleren tilbyder sine kunder et abonnement , »Artgasm«, på fire årlige genstande personligt udvalgt og udsmykket af hende. Et håndmalet pudebetræk, en unik tallerken eller brugte paletter fra kunsterens arbejde. Hun tilbyder kun 250 abonnementer om året, til 500 dollar. Afgørende for forretningsmodellen er, at Ashley Longshore dermed etablerer sin egen kundebase via sociale medier uden om de markedsdominerende gallerier og deres 50 procent kommission.

Advarsel til advokater

Fold sammen
Læs mere

Kunstig intelligens vil overtage en væsentlig del af advokatarbejdet. Det har forskere talt om i årevis, og nu kommer et af de første tiltag. Beagle er et stykke software, der i løbet af få sekunder analyserer juridiske dokumenter en masse og leverer en analytisk sammenfatning med grafik. Der skal stadig menneskeøjne ind over, men det er langt mere produktivt. Teknologien forventes at forbedres markant i løbet af det næste par år.

App angriber Amazon

Fold sammen
Læs mere

Internetgiganten etablerede sig ved at sælge bøger på en smart teknologisk måde. Nu prøver selvstændige boghandlere i London at få kunderne tilbage fra Amazon – med teknologi. Når brugeren finder en bog på Amazon, vil et ekstra vindue fluks fortælle, hvor den kan købes i en lokal boghandel og til hvilken pris. Denne automatiske priskonkurrent fungerer via en app – the Bookindy app – som brugeren skal installere i sin browser, i første omgang kun til Chrome.

Rydder op i emails
Fold sammen
Læs mere

Email er en produktivitetsdræber, og der er penge i at effektivisere. Der er produkter som Campfire og danskfødte Podio, men det hotteste produkt, blandt andet i Silicon Valleys kontorer, er Slack. Programmet organiserer emails ud fra nye kanaler og kontaktgrupperinger med indbyggede prioriteringer af indhold. Slack minimerer ikke blot, men gør det samtidig nemmere for virksomheden at finde og dele historisk information i de mange, mange mails.