Kreative reklamer på vej til Danmark

Læs mere
Fold sammen
Den nye form for annoncering i amerikanske nyhedsmedier på nettet, hvor redaktionelt indhold blandes direkte sammen med annoncer, er ikke taget i brug i Danmark endnu. Softwaren intelliTXt fra Vibrant Media, der gør det muligt at sammenkæde specifikke produkter og firmaer til på forhånd udvalgte ord i web-artikler, er ellers mulig at anvende i alle lande. Og ansvarlig for Berlingske.dk og medlem af Berlingske Tidendes redaktionsledelse, Iver Høj Nielsen, er da heller ikke afvisende:

»Internettet giver meget rige muligheder for kreative annoncer, og de skal naturligvis afprøves. Vi har ikke taget stilling til, hvor vores grænse går i forhold til denne form. Men det er helt afgørende for os, at brugerne aldrig er i tvivl om, hvad der er redaktionel tekst og hvad, der er reklame,« siger Iver Høj Nielsen.

Foreløbig har Berlingske Online dog ingen planer om at forfølge eksemplet fra Forbes.com.

»Men vi vil selvfølgelig gerne udvikle nye kreative annoncemåder,« siger Iver Høj Nielsen.