• Foto: ERIK REFNER

    Det skandinaviske flyselskab har netop modtaget det første nye langdistancefly i mere end 10 år, og fire mere støder til inden længe. Kom med inden for i det spritnye Airbus A330 Enhanced-fly

    1 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    SAS er det første selskab, der får glæde af den nye Airbus-model, der ved hjælp af små justeringer på vinger og motorer kan flyve markant længere end sine forgængere.

    2 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    I første omgang skal flyet flyve fra København til Chicago, men senere skal det indsætte på ruten mellem Stockholm og Hong Kong

    3 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    Det er et langt mere brændstoføkonimisk fly end de ældre modeller. Omregner man brændstofbesparelsen til kolde kontanter, ender det med en besparelse på omkring 15,7 millioner kroner om året

    4 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    I den forreste ende er den klassiske businessclass-opstilling med tre rækker med to sæder i hver droppet til fordel for en 1-2-1-konfiguration, der lader alle få direkte adgang til mellemgangene, så ingen skal skræve over sidemanden.

    5 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    SAS viste mandag deres nye Airbus A330 Enhanced-fly frem.

    6 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    7 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    8 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    9 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    10 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    11 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    12 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    SAS viser deres nye Airbus A330 Enhanced-fly frem, og chefpilot Thomas Lunding fortæller om, hvorfor SAS skal have det fly, og hvilke muligheder det giver.

    13 / 14

  • Foto: ERIK REFNER

    14 / 14

Luk