Kinas succesfulde internet-konge satser på e-handel

Kinas mest fremtrædende internet-entreprenør Jack Ma, som blandt andet ejer Alibaba.com og Yahoo China, har med sin gratis e-handelsportal TaoBao på blot tre år erobret 70 pct. af det kinesiske marked. Han er overbevist om, at e-handel bliver kæmpestort i Kina og har med en mia. dollar i baglommen råd til at vente på, at kineserne vil betale for at bruge TaoBao. Derefter vil han udfordre den globale spiller eBay i Vesten, siger han i et interview med Berlingske Business.

Potentialet for handel på internet i Kina er enormt. I øjeblikket er »kun« 110 mio. ud af 1,3 mia. kinesere netbrugere, men når nettet vinder større udbredelse, kommer der store penge på spil. Det har Kinas ukronede internet-konge Jack Ma luret. Han ejer flere internet-forretninger, hvoraf han har store forventninger til den globale søgemaskine Yahoo, som han overtog sidste år. Foto: Peter Parks/AFP Fold sammen
Læs mere