Kampagne skal hjælpe ensomme unge

Skønt Danmark har haft indvandrere i årtier er det ikke lykkedes tilfredsstillende at integrere deres børn eller

børnebørn. De unge kender ikke hinanden. De mødes ikke. De lærer ikke hinanden at kende. Dette problem

skal den årlige Reklame for Alvor-kampagne forsøge at gøre noget ved.



Ung til Ung - et projekt under Dansk

Flygtningehjælp forsøger at skabe kontakt mellem unge danske og unge med en anden etnisk baggrund. Til det formål

ønsker Ung til Ung en masse frivillige i alderen 16 til 26 år til at skabe aktiviteter og mødesteder, hvor alle

unge kan mødes.



Konkurrencen Reklame for Alvor afvikles for 7. år, og i år bliver Ung til Ung afsender. Danske

reklamebureauer skal nu dyste om at lave den bedste kampagne.



- Kampagnen skal rette sig mod unge, og det betyder, at reklamerne

bliver mere og mere udfordrende og grænseoverskridende end hidtil set, håber jeg. Og så bliver det en kæmpe

udfordring for reklamebureauerne at fange de unge. De bruger ikke altid de traditionelle kommunikationsmidler, udtaler Michael Dyrby,

der sidder med i dommerkomiteen.



Vinderen af konkurrencen bliver præsenteret i oktober, hvorefter en større reklamekampagne

til en værdi af cirka 10 mio. kr. afvikles.







-trichs