Boligindretningskæden Jysk øger fortsat sin omsætning, som i regnskabsåret 2024/2025 har været rekordhøj.
I det skæve regnskabsår har Jysk solgt for 46,3 milliarder kroner. Det er 11,8 procent mere end det foregående regnskabsår.
Det skriver Jysk i en pressemeddelelse.
Her lyder det samtidig, at Jysk i løbet af året har investeret i at sænke priser på tværs af produktkategorier. Det har ført til, at antallet af solgte produkter er steget med 12,8 procent.
Rami Jensen, som er topchef i Jysk, er meget tilfreds med årets omsætning.
- Det viser tydeligt robustheden og styrken af vores Jysk-koncept i et detailmarked, der er under pres fra global usikkerhed og lav forbrugertillid, siger han i pressemeddelelsen.
- Vi fortsatte vores positive momentum gennem hele året med fokus på vores kunder, gode tilbud og et relevant og attraktivt sortiment, lyder det videre.
Jysk fortæller ikke, hvor meget butikskæden har tjent i regnskabsåret. Det vil umiddelbart først blive offentliggjort med regnskabet 27. november.
I løbet af regnskabsåret har Jysk i alt åbnet 148 nye butikker i blandt andet Europa og Afrika. I foråret blev dørene slået op til de første butikker i Marokko og Uruguay.
Jysk har nu over 3500 butikker fordelt på 50 lande.
Jysk hed oprindeligt Jysk Sengetøjslager, og den første butik åbnede på Silkeborgvej i Aarhus i 1979.
Kæden er stiftet af den nu afdøde Lars Larsen, der blev kendt for at optræde i tv-reklamer for butikskæden - altid med et godt tilbud på en dyne, en hovedpude eller et sæt sengetøj.
Kæden åbnede sin første butik i udlandet i 1984. Siden fulgte Island, Norge og Sverige og en lang række andre lande.
Jysk er ejet af Lars Larsen Group.
/ritzau/