ISS tabte injuriesag om snavs på slagteri

Ekstra Bladet og TV2 blev frifundet for injurier mod ISS efter medieomtale af rengøringsstandarden på slagterier.

Københavns Byret har frifundet Ekstra Bladet og TV2 efter medieomtalen af påstået uhygiejniske forhold på slagteriet Danish Crown i Odense.

Det var rengørings- og servicevirksomheden ISS, der havde slæbt de to medier i retten, fordi man mente, at de videooptagelser, der dannede baggrund for de efterfølgende tv-indslag og avisartikler, var misvisende og falske. Mediedækningen var ikke repræsentativ for rengøringen på slagterierne, mente ISS og talte om "skarp proportionsforvrængning", og at den dårlige medieomtale bragte ISS-medarbejdernes arbejde i offentlig miskredit.

ISS skal nu betale sagens omkostninger, lyder det i byrettens dom.

/ritzau/