Isabella Smith fokuserer på e-handel

Livsstilsbrand. Efter en række år med underskud, har ejerne pumpet ny kapital ind i internetforretningen isabella-smith.com. Selskabets direktør Nick Bigler forventer, at 2006 bliver året, hvor virksomheden laver plus.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Internetbutikken isabella-smith.com fejrer fem års fødselsdag. Forretningen åbnede, da den ny økonomi bragede ned i begyndelsen af 2001. Målt med den gamle økonomis alen er isabellasmith.com fortsat en underskudsforretning. Men den har trods alt vokset pænt og overlevet. - Vi får et mindre underskud i 2005 og i 2006 rammer vi nul eller et lille plus. Vores omsætning er kraftigt stigende, og det er især e-handelen, der er i vækst. På magasinet Isabella, som vi udgiver sammen med Allers, udvider vi fra seks til otte magasiner om året, fortæller adm. direktør Nick Bigler, Isabella Smith A/S, som tilrådte i maj. Virksomheden har gennem årene haft en række underskud. Men i december måned er der fra ejerne skudt ny kapital ind i selskabet. Blandt ejerne er tidligere direktør i Oticon Lars Kolinds Preventure selskab.

Frø, løg, tv og magasinIsabellasmith.com er en internetforretning, der sælger frø, løg og knolde til havefolket, boligtekstiler, rengøringsprodukter og køkkentilbehør. Alle under det samme brand, nemlig den 47-årige Isabella Smith, der i 2005 har haft en serie tv-programmer i TV2 Charlie og som samtidig udgiver livsstilsmagasinet Isabella i 42.000 eksemplarer. Det er den nye type markedsføring, hvor personer iscenesætter sig selv og optræder som et brand. Selv om frø-ene kommer fra England, og emballagen er en særlig god slags til opbevaring af frø, ender produktet med at få Isabella Smiths kønne ansigt udenpå. I 2001 omsatte internetforretningen for 2,6 mio. kr. I 2005 nåede den 30 mio. kr. Den kraftige vækst har også været virksomhedens store problem. - Det ene øjeblik sad jeg hjemme i mit køkken og bestilte 25 af den ene vare og 10 af den anden fra små leverandører i Europa. Og det næste øjeblik var vi i gang med at hente containerne hjem fra Indien og USA, samtidig med at vi skulle holde styr på hundredevis af europæiske leverandører. Det kræver ikke bare penge, men meget styring og rigtig meget is i maven, siger Isabella Smith. På hjemmesiden, kan man udover varer i sortimentet få mange tips til hus og have. Der er også en fysisk forretning, der er i dag er placeret Hesede Hovedgård under Gisselfeld Kloster få kilometer fra Haslev. -Isabella er et brand. De produkter vi forhandler, og som vi sætter vores egen emballage på, er sorteret, så folk, der handler hos os, ved det er kvalitet. - Derfor har vi utrolig mange loyale kunder, som handler hos os igen og igen. Vi fokuserer nu på e-handel og opruster på salg og markedsføring, siger Nick Bigler.