Internettet giver lille virksomhed stort ryk fremad

Læs mere
Fold sammen
KS Gruppen i Aalborg, der forhandler en bred vifte af udstyr indenfor intern transport, oplever i dag en stor tilstrømning

af kunder, som finder virksomheden på nettet.



Det gjorde de ikke for få måneder siden, selv om virksomhedens

hjemmeside var nøjagtig den samme.



Faktisk fik nordjyderne allerede for et år siden sin første, gennemarbejdede

og professionelle hjemmeside med næsten 3.000 afbildede produkter.



Trafikken udeblev imidlertid, oplyser salgs- og marketingmedarbejder

Peter Ibsen, KS Gruppen.



I dag har virksomheden kvittet sine annoncer i telefonbøgerne og til gengæld investeret

pengene i internettet. Der er nemlig sket ting og sager i mellemtiden.



For at få gang i trafikken på hjemmesiden

kontaktede virksomheden nemlig et bureau, der gjorde nordjyderne opmærksom på, at løsningen ligger i søgeoptimering.



Herefter

har bureauet sørget for at lægge en række strategiske søgeord ind i de gængse søgemaskiner,

og så kom der gang i tingene.



Omsætningen via nettet er de sidste måneder steget meget markant, oplyser Peter

Ibsen, der ikke selv er i tvivl om, at internettet er sagen for små firmaer.



- Læren må være, at man

ikke bare skal være på nettet. Man skal også gøre noget ud af det og gerne have en halv eller en hel medarbejder

til at stå for internet-delen. Søgeoptimeringen er et must, siger han.



Han er ikke et øjeblik i tvivl om,

at indkøbsmønstrene i de danske virksomheder er under kraftigt forandring.



- Tidligere, hvis man manglede noget,

tog man telefonbogen og ringede til sin sædvanlige forhandler. Det gør man ikke i dag. Det første, folk griber til

i dag, er internettet, hvor man i en af søgemaskinerne forsøger at finde det enkelte produkt, tilføjer Peter

Ibsen.



KS Gruppen, som overvejende er en handelsvirksomhed, beskæftiger 22 medarbejdere. Internetadressen er www.ks-gruppen.dk

jc