Illum satser på koncessioner

Københavns centrum får et nyt trækplaster, når det traditionsrige stormagasin Illum børster støvet

af sig og åbner som livsstilscenter den 21. marts.


Det mere end 100 år gamle Illum på Strøget i København

ændrer stil både i drift, indretning og vareudbud.


Hidtil har ejeren, A/S Th. Wessel & Vett, der også ejer

stormagasinerne Magasin du Nord, selv drevet en stor del af Illum, mens resten har været drevet som koncessioner.


Fremover

skal hele Illum drives på koncessioner, og i går løftede ledelsen for Illum sløret for de nye navne og koncepter,

der skal trække læsset og sikre en markant forbedret indtjening.

Ny koncepter

Det ny Illum kommer til at rumme nye

koncepter og nye mærkevarer, der ikke tidligere er set i Danmark.


IC Companys lancerer et nyt multibrand-koncept med egne

mærker og en række supplerende mærker. IC Companys er skabt ved en fusion mellem de to danske modekoncerner InWear

og Carli Gry.


Et af verdens stærkeste mærker inden for sportstøj, Nike, åbner den største Nike-butik

i Danmark, og den nuværende Irma i Illums parterre omdannes til den største Irma-butik i city. Irmas nye koncept er mad

til livsnydere med take away retter, frisksnittet salat, fyldte baguetter og dagligvarer.


Ifølge forretningsdirektør

Jens Geppel har Det ny Illum indgået koncessions-kontrakter, som omfatter omkring 70 pct. af centrets salgsareal på 25.000

kvm.


Ved åbningen i marts forventes 80-85 pct. af salgsarealet at være lejet ud, mens de sidste arealer vil blive

lejet ud i 2002.