Hun gav op efter seks lange måneder

Yvonne Hessenner prøvede i seks måneder at skifte teleselskab fra Telia til Tiscali og tage sit mobilnummer med.

Læs mere
Fold sammen
Hun har været med fra starten.

Stort set, da det 1. juli 2001 blev muligt at skifte mobilselskab og tage sit gamle nummer med, var Yvonne Hessenner i Virum klar til at benytte den nye mulighed.

Hun havde sit mobilabonnement hos svenske Telia, men valgte at slå til efter at have set et godt tilbud hos Tiscali.

»Jeg har netop besluttet mig for at blive hos Telia. De gav mig et godt tilbud om at blive, mod at jeg fik lidt ekstra rabat, og det tager jeg imod,« siger Yvonne Hessenner.

Men før hun nåede dertil, havde hun som tusindvis af andre mobilkunder været viklet ind i telebranchens kæmpeproblemer med at skabe fri konkurrence på mobilområdet.

Forfra - om igen

»Under hele forløbet har jeg ikke hørt fra Tiscali.

Det har hele tiden været mig, der skulle kontakte dem, og det var tit med meget lange ventetider i telefonen,« siger Yvonne Hessenner. 24. juli sidste år skrev hun under på en fuldmagt om, at Tiscali måtte overtage hendes mobilnummer fra Telia - hvilket aldrig skete.

Og sagen kulminerede 18. januar, da hun modtog endnu en fuldmagt om nøjagtig det samme fra Tiscali. Sagen skulle til at begynde helt forfra efter et halvt års endeløs venten. Det orkede Yvonne Hessenner ikke og valgte at blive hos Telia.

Hos Tiscali ærgrer denne sag kommunikationsdirektør Jes Hviid Mikkelsen ligesom de over tusinde tilsvarende sager, som Tiscali har.

»Vi er de første til at beklage det her. Hun er nok ikke den eneste, der opgiver og bliver hos sit gamle selskab,« siger Jes Hviid Mikkelsen.

Glemte sager

TDC har overfor Berlingske Tidende tidligere erkendt, at man havde »fundet« op imod 10.000 glemte sager af denne slags i systemet, men at alt skulle være løst her i midten af januar.

Men kunne Tiscali ikke selv have rettet henvendelse til kunderne undervejs?

»Vi har sendt mails og breve til kunderne under hele forløbet. Problemet er, at vi ikke kan sige, hvornår problemerne er løst,« siger Jes Hviid Mikkelsen.

Men telebranchen skal meget gerne kunne melde rent bord i dag overfor Telestyrelsen.