HTS vil profileres

HTS vil styrke profilen som den væsentligste repræsentant for servicesektoren. Med deres nye slogan vil de undertrege, at de taler for et viden-erhverv.

HTS. Det lyder mest som et busselskab eller forkortelsen for noget, som ingen ved, hvad er.

Men faktisk er det Danmarks næststørste arbejdsgiver- og erhvervsorganisation, som har til huse på Børsen. Og nu vil de for første gang siden stiftelsen i 2002 til at profilere sig selv.

HTS har igangsat en kampagne for det nye slogan »Viden om Service«, som skal profilere dem som den væsentligste repræsentant for servicesektoren.

»Vi repræsenterer faktisk det største erhverv målt på antal ansatte og værditilvækst. Men servicesektoren har længe stået i skyggen af industrien og landbruget, og det vil vi gerne gøre op med,« siger Carlos Villaro Lassen, kommunikationschef i HTS.

Ny viden
HTS står for Handel, Transport og Serviceerhvervene. Men Carlos Villaro Lassen håber, at det nye slogan vil få folks øjne op for, at der ikke »kun« er tale om operationelle erhverv, men i lige så høj grad videnerhverv.

»Turisme og handel har meget med viden at gøre. På vores område gælder også, at det er de virksomheder, som tilfører samfundet ny viden, der vil overleve,« siger han.

De tre målgrupper for HTS kampagne er medarbejdere, medlemsvirksomheder og interessenter. Kampagnen vil blive fulgt op af en særlig kampagne målrettet politikere, som skal bygge på analyser af servicevirksomhedernes behov.