Det skriver Wall Street Journal.
Det har primært været de velhavende »baby boomers« - den generation, som er født efter anden verdenskrigs afslutning og midten af 1960'erne - som har drevet Harley-Davidsons salg i de sidste årtier.
For sikre forretningens udvikling vil motorcykelselskabet fremover bestræbe sig på at appellere til en yngre, men ikke så velhavende gruppe - blandt andet ved at gøre besiddelsen af en motorcykel mulig via lån.
»Vi er en muliggørende kræft for Harley-Davidsons planer for at skabe nye motorcyklister«, siger Larry Hund, chef for Harley-Davidsons økonomiafdeling, ifølge Wall Street Journal.
Det er dog en risikofyldt plan for selskabet, da det meste af omsætningen i forvejen skal findes i selskabets motorcykellån og ikke i egentlige køb. Ifølge Wall Street Journal kan der ses en stigning i misvedligeholdelsen på motorcykellån.
I USA finansieres næsten to tredjedele af køb af nye motorcykler gennem lån.
/ritzau/FINANS