Generationsskifte i Jørgen-Jørgine-kæden

Generationsskifte. Anden generation i Nielsen-familien har i et nyt selskab overtaget driften af Jørgen-Jørgine-tøjkæden, og der arbejdes på en ny strategi.

Søren Bebe Nielsen og hans to søskende har i det nye selskab Jørgen-Jørgine af 2006 A/S overtaget aktiviteterne fra det gamle Jørgen-Jørgine-selskab i Odense, og selv om det første regnskabsår bød på en mindre omsætningstilbagegang, så er resultatet på 17,5 mio. kr. før skat tilfredsstillende.

- Vi har lukket en butik på Frederiksberg i København, som vi har haft i ti år, men trods en stor omsætning aldrig tjent penge på, så derfor er omsætningen faldet lidt i forhold til året før, siger Søren Bebe Nielsen, der overtog direktør-stolen i familiefirmaet for godt to år siden.

- Vi har 23 butikker, men åbner endnu en i Hjørring i 2008 og sikkert også endnu en butik, også i 2008.

Strategien ændresJørgen-Jørgine-kæden er stærk på tøj til teenagere og til både mænd og kvinder i den modne alder, men i gruppen 20-30-årige er man aldrig rigtigt lykkedes. Det skal der nu laves om på, og i ledelsesberetningen skriver selskabet, at man forventer forøgede udgifter til konceptudvikling.

- Vi arbejder med at udvikle en ny strategi, så vi kan øge omsætningen i vores butikker, og det er blandt andet for denne gruppe, siger direktøren.

Hans far og stifteren af Jørgen-Jørgine, Jørgen A. Jensen, er bestyrelsesformand i det nye selskab er fortsat med i virksomheden og dermed også med i den nye strategiproces.

Det gamle Jørgen-Jørgine-selskab er blandt andet som et led i generationsskiftet blevet forvalter en stor portefølje af værdipapirer og ejendomme.