Fremgang for netannoncer

Læs mere
Fold sammen
Den totale reklameomsætning på bannere og sponsorater hos netmedierne organiseret hos FDIM landede på 286 mio. kr., oplyser

FDIM. FDIM-medlemmerne vurderes til at generere 80 pct. af omsætningen på den danske del af internet.



Salgsfremgangen

svarer til en stigning på 18 pct. i forhold til 2002. Ikke mindst fjerde kvartal 2003 var lovende. Her slog annonceomsætningen

sin hidtidige rekord på 89,8 mio. kr. Omsætningen er hele 46 pct. højere end tredje kvartals omsætning og

16 pct. højere end fjerde kvartal 2002, som havde den tidligere rekord på 77,6 mio.kr.



- Det er dejligt at se den

store vækst i annonceomsætningen. Det viser, at flere og flere annoncører tør satse på internettet

som medie frem for eksempelvis de trykte medier. Samtidig er det et tegn på, at internettet er blevet "voksent" og

ikke bare er et lille stedbarn andre ikke vil lege med, udtaler formanden for FDIM, Christian Peytz. . -trichs