Fremgang for berygtet annoncefirma

Fupfirma? Nordisk Erhvervs Forlag ApS, der i flere sammenhænge blev nævnt i ErhvervsBladets kampagne mod fupfirmaerne, viser pæn fremgang uden kommentarer.

Det går godt, rigtig godt for Nordisk Erhvervs Forlag, der både af ErhvervsBladet, Unfairpris.dk og Håndværksrådet er kendt som et fupfirma – eller en annoncehaj. Det er almindelig kendt, at det kan betale sig at drive forretning med et værdiløst annonceringsmedie som den eneste indtægtskilde. Der er nærmest ingen risici forbundet med de lyssky forretningsmetoder, og hopper kunderne ikke på vognen, ringer man jo bare videre på listen. Om det er fremgangsmåden hos Nordisk Erhvervs Forlag vides ikke med sikkerhed, men virksomheden har gang i en rigtig givtig forretning.

ResultatsfordoblingPå bare et år har virksomheden fordoblet sit resultat før skat og haft en fremgang på bruttoresultatet på knap 20 procent. 636.000 blev det samlede resultat før skat, egenkapitalen oplevede en tredobling til 658.000 – og det er efter at anpartshaver og direktør Frederik Zubairy selv har trukket løn. Og han har ikke ønsket at medvirke i denne artikel. - ErhvervsBladet kører løbende hetz mod os annonceringsmedier, og derfor kan jeg ikke se nogen som helst fornuft i at udtale mig til jer, siger Frederik Zubairy, der hverken ønsker at kommenterer på anklagerne, regnskabet eller sin virksomhed i øvrigt.