First North-selskab øger omsætning med 345 procent

Notabene står efter det seneste halve år med en solid økonomisk vækst rustet til yderligere satsning på det engelske marked.

Mediebureauet Notabene har kørt sig i stilling til at tage en endnu større bid af det nordeuropæiske marked med afsæt fra England.

Det First North noteret selskabs omsætning endte i det seneste halvår på 132 mio. kr. mod en omsætning i halvåret for 2006/07 på blot 29.mio. kr. Det svarer til en stigning på 345 procent.

Ledelsen anser resultatet før skat på 18 mio. kr. som særdeles tilfredsstillende.

- Det har været et år med mange opkøb, og det koster mange penge og derfor er vi særdeles tilfredse med resultatet, forklarer administrerende direktør Brian Mertz fra Notabene.

Stor købsaktivitetNotabene har det seneste år købt 10 virksomheder samt aktiviteter i andre selskaber.

Blandt nogle af de mere prominente erhvervelser har Notabene på det seneste blandt andet købt The Milk ApS, som er specialister inden for webanalyse samt Cubizz Communication A/S, som arbejder med digital markedsføring.

Som led i satsningen på det engelske marked har det danske mediebureau også købt Neutralize, der er førende inden for søgemaskineoptimering i England.

De mange indkøb får nu Notabene til at samle alle forretningsområder under et brand i en offensiv, der skal sikre større markedsandele i særlige England og Sverige. Målet er at skabe bedre synergieffekter og bedre udnyttelse af stordriftsfordele blandt virksomhederne.

Nyt navnDerfor har ledelsen i denne uge meldt ud at navnet Notabene nu bliver lagt i graven og frem over skal selskabets i alt ni brands fungere under et navn.

Det bliver Guava, der er navnet på Notabenes engelske datterselskab, der i dag står for 50 procent af den samlede omsætning.

- Vi har behov for et samlet brand og valget faldt på Guava, fordi vi står så stærkt i England, og har planer om at satse ydereligere på det marked, forklarer Brian Mertz, der i øvrigt henviser til, at selskaber med frugtnavne jo tidligere har haft succes (Apple - red.).

Navneændringen er planlagt til midt i april og selskabet skal derefter i gang med at skabe opmærksomhed omkring det nye navn i henholdsvis Sverige og Danmark. Fremover vil Guavas aktiviteter være delt op tre divisioner, der tæller Guava Communication, Guava Online og Guava Affiliated Network.